2013

Min nyårs dag började tidigt på morgonen med en stor frukost. Sen plockade vi ihop mat och annat smått och gott för att ta bussen till en park. Där skulle vi sitta i över fjorton timmar! Jag och Linus kom dit redan klockan tio och tog en jättebra plats vid vattnet där vi hade utsikt över Sydney Harbour bridge där alla fyrverkerier kommer smälla vid tolvslaget.

M&M anlände inte kort där efter och även J&E. Dagen flöt sedan på oväntat fort och vi satt mest och pratade och åt. Solen strålade och det var en perfekt dag för bara att sitta utomhus!

Lite senare kom även Michelles andra tre kompisar så vi blev en del folk som firade (plus alla andra människor som befann sig i parken). Vi hade med oss paj, sallad och även cheesecake som vi åt till middag och vi blev riktigt mätta för allt var så himla gott! När barn-fyrverkerierna var vid nio hade vi varit i parken i elva timmar och var nu riktigt sugna på tolvslags-fyrverkerierna. Och dem tre sista timmarna gick lika fort som dem andra så klockan tolv stod vi där hela gänget och firade in det nya året!

Efter tolvslaget var det dags att börja vandra hemåt för vi fick inte plats på någon buss så det var bara att knata de fem kilometrarna hem. Tror klockan var runt tre när vi kom hem och jag kunde då konstatera att jag hade ett väldigt bra nyår. Kanske egentligen liknande mer midsommar än nyår. Men jag hade det väldigt trevligt. En bra start på det nya året!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0